Tervislik toitumine

Igapäevaselt vajame me erinevaid toiteaineid: süsivesikuid, valke, rasvasid, mineraalaineid, vitamiine, kiudaineid ja vett. Nende abil toodab meie keha soojust ja energiat ning teisest küljest takistab haigestumist. Mitmekülgne toit on meie tervisele eluliselt tähtis. Süsivesikuid, mille abil meie organism toodab energiat, saame täisteraviljatoodetest, aed-, puu- ja juurviljadest. Rakkude kasvamiseks ja uuendamiseks vajalikke valke on muuhulgas lihas, kalas, juustus ja ubades. Sobivateks täisteraviljatoodeteks on teraleivad, müsli, pähklid ja kliid.

Tervislik toitumine on looduslähedane, toores ja lisaaineteta. Täiendavaid juhtnööre ja nõuandeid võib saada toitumisspetsialistilt või meditsiiniõelt. Katsetades leiate endale kõige paremini sobiva toiduvaliku.

Sama tähtis kui toiduained, on toitumisel puhtuse pidamine. Puhasta värsked toiduained, et Sa ei saaks nende vahendusel nakkushaigusi. Enne toidu valmistamist pese alati käsi. Käte hügieen on eriti tähtis toore liha ja kana töötlemisel.

Kui Sa tarvitad antiretroviirusravimeid, konsulteeri oma arstiga ravimite ja toitumise osas. Mõningaid ravimeid tuleb võtta tühja kõhuga ja mõned jällegi eeldavad teatud toitude valimist.

Rohkem toitumisest saab lugeda portaalist toitumine.ee